Panaszkezelés szabályzat 2
A panasz elutasítása esetén
a fogyasztónak nem minősülő ügyfelet tájékoztatjuk, hogy panaszával jogorvoslatért a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat, míg
a fogyasztót arról, hogy Társaságunk szerint a panasz és a panaszkezelés
a szerződéses jogviszony létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével kapcsolatos jogvita rendezésére, vagy
Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény fogyasztóvédelmi rendelkezéseinek megsértésére irányult.
Az elutasításban tájékoztatjuk a fogyasztót, hogy az elutasítás ellen, amennyiben nem fogadja el az indokolást, jogorvoslatért fordulhat
a jogvita rendezésére irányuló eljárás esetében a Pénzügyi Békéltető Testülethez, vagy a polgári perrendtartás szabályai szerint a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz, míg
a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése miatt indult eljárásban a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához.
Társaságunk az elutasító döntésben is köteles megjelölni a jogorvoslati fórumok alábbi adatait:
Pénzügyi Békéltető Testület
Cím: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
Levélcím: H-1525 Budapest BKKP Pf.: 172.
Telefon: +361-489-9700
E-mail: pbt@mnb.hu; pbttitkarsag@mnb.hu;
Honlap: www.felugyelet.mnb.hu/pbt
Letölthető nyomtatványok:
fogyasztóvédelmi központ: https://www.mnb.hu/felugyelet/bejelentesek
PBT: https://www.mnb.hu/bekeltetes
Általános fogyasztói kérelem: https://www.mnb.hu/letoltes/150-fogyasztoi-kerelem-2.pdf
Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ
Cím: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
Levélcím: 1534 Budapest BKKP Pf.: 777
Telefon: 06 40 203776
E-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Társaságunk az elutasításban, a jogorvoslati eljárás kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtása céljára rendszeresített formanyomtatványok elektronikus és ügyfélszolgálati elérhetőségének megadásán túl, tájékoztatja a panaszost, hogy a fogyasztó kérheti ezen formanyomtatványok Társaságunk általi költségmentes megküldését is, a fogyasztói igény előterjesztésére szolgáló elérhetőségi adatait is tartalmazó tájékoztatásban.
Társaságunk eljárási hibája esetén követendő eljárás
A fogyasztó fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál, amennyiben
a Társaságunk nem adott 30 napon belül választ a panaszára,
a panasz kivizsgálása nem jogszabályszerűen történt, így különösen, ha Társaságunk az eljárás során megtévesztette a fogyasztót,
a panaszra adott válaszból jogszabálysértés gyanúja merült fel, valamint
a jogsértés bekövetkezése óta nem telt el három év.
A fogyasztó kérelmének tartalmaznia kell az előterjesztő nevét, lakcímét, aláírását, valamint szükséges, az állításait alátámasztó dokumentumok (beleértve a benyújtott panaszt) csatolása is.
Társaságunk az írásbeli panaszt és arra adott válaszlevelet 3 évig őrzi meg.
A Sigma Követeléskezelő Zrt. panaszfelelőst jelöl ki, akinek a feladata a panaszkezelési eljárás lefolytatásának biztosítása.
Kijelölve:
Surányiné dr. Szabó Judit
Elérhetőségek: 200-7227/115 m.
j.suranyi@sigma.hu
Letölthető fogyasztói panaszbejelentő nyomtatvány
Hatályos: 2013. május 1-től aktuális változásokkal
dr. Pongrác László sk.
vezérigazgató